Country of extreme - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Kim Eeman - WaarBenJij.nu Country of extreme - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Kim Eeman - WaarBenJij.nu

Country of extreme

Blijf op de hoogte en volg Kim

24 Oktober 2014 | Indonesië, Batavia

Het weekend van 10 – 11 – 12 oktober waren we eigenlijk van plan niks te doen, maar aangezien we vanaf woensdag ochtend al weekend hadden was het toch wel redelijk saai om die 5 vrije dagen alleen maar in Jakarta door te brengen. Na een beetje zoeken kwamen we uit op dat we wel weer naar Bogor konden gaan maar dit keer ook om hier een nachtje te blijven en de Taman Safari te doen. Een beetje gezocht op internet naar huizen voor 6 personen en al snel kwamen we een geweldige villa tegen (van een Nederlandse man) met eigen zwembad en eigenlijk alles er op en er aan. Meteen maar even een mailtje gestuurd en kregen al snel de bevestiging dat alles door kon gaan! Zaterdag ochtend vroeg weg gegaan en kwamen dus ook rond de middag aan bij de villa. Wat een geweldig huis, kan het niet vaak genoeg zeggen haha. Zaterdag niet veel meer gedaan dan chillen en zondag zijn we naar de Taman Safari geweest. Dit was ook echt super leuk! Met onze driver reden we het eerste stuk door het park, de dieren liepen over straat en kwamen bij je in de auto hangen, alles voor het eten natuurlijk.. Daarna was er nog een soort van dierentuin. Maar toch was een van de leukste dingen om met de baby dieren op de foto te gaan!!

Afgelopen week weer naar school geweest en ondertussen weer een trip gepland voor dat weekend. Op vrijdag ochtend zijn we naar het vliegveld gegaan om naar Yogjakarta te vliegen! We hadden het grootste deel van dit weekend al ingepland. Vrijdag avond om 10uur werden we opgehaald en richting mount Merapi gebracht, een nog steeds actieve vulkaan en een van werelds gevaarlijkste vulkanen. Deze gingen we in de nacht van vrijdag op zaterdag beklimmen! Het was zwaar maar wel heel erg leuk om een keer gedaan te hebben.. Hier zijn we het hele weekend eigenlijk ook wel kapot van geweest doordat we zaterdag middag rond half 11 pas terug waren en konden gaan slapen. Zaterdag dus ook weinig gedaan, alleen ’s avonds lekker uiteten geweest en daarna weer gaan slapen. Want we hadden nog meer op de planning. Zondag zijn we rond 9 uur vertrokken vanaf ons hotel richting het cave- en river tuben. Dit was super relaxed, een beetje over het water in een band en genieten van de zon. Rond een uurtje of 3 gingen we weer weg daar en door naar onze volgende bestemming: het strand. Een heel mooi strand, lekker rustig en een mooie zee met hoge golven. Hier hebben we nog een paar uur gezeten en wanneer de zon onder ging zijn we weer richting Yogjakarta gegaan. ’S avonds echt super lekker gegeten bij een Italiaans restaurant en met de “taxi” weer terug naar het hotel gebracht. Snel weer gaan slapen want we moesten er weer vroeg uit. Om half 4 kwam Reza ons ophalen om de zonsopkomst te zien vanaf een view point bij de Borobudur. Echt een geweldig uitzicht hier, maar wel weer heel vroeg.. Wanneer de zon op was en we de nodige foto’s hadden gemaakt zijn we vanuit daar naar de Borobudur gereden. Hier heb ik persoonlijk echt naar uitgekeken om dit te zien. Het was ook echt geweldig, alleen de rust al die je tegemoet kwam wanneer we daar liepen. Echt heel mooi! Ook hebben we hier nog een wens gedaan, je moest met je hand door een van de “torentjes” heen en de Buddha aanraken en dan kon je een wens doen. Na hier een tijd rondgelopen te hebben zijn we langzaam weer terug gelopen naar de parkeerplaats. Dit duurde ook echt nog wel een tijd want overal stonden mensen die leuke souvenirtjes verkochten en ons maar al te graag wat aan wouden smeren. Na de Borobudur zijn we richting het hotel gegaan om onze spullen op te halen en nog langs een zilver fabriek geweest. Ook hebben we nog de Prambanan tempel bezocht, echt geweldig om te zien hoe mooi en groot die tempels zijn en ook zo verschillend. Hierna nog even wat gegeten en toen terug gegaan naar het vliegveld, helaas ging dit weekend super snel voorbij.. Yogjakarta is een zoveel leukere en andere stad dan Jakarta, meer rust en leukere restaurantjes etc. Maar goed, we komen hier vast nog wel een keer!

Dit weekend blijven we gewoon in Jakarta om een beetje te relaxen en de volgende tripjes te plannen. Straks gaan we lekker naar de bioscoop (ook heel cheap hier trouwens) dus ga me nu even klaarmaken en wat eten!!
Liefs

(fotos komen nog)

• 24 Oktober 2014 - 15:45

Wilma Van Der Mark:

He vakantiegangster, en hoe is het daar op school? Daar horen/lezen we niets over, ha ha.
    Genieten! Dat is het sleutelwoord voor jou op dit moment. liefs

• 24 Oktober 2014 - 19:39

Ilonka:

Zo te lezen hebben jullie de tijd van jullie leven, en of jullie gelijk hebben, lekker van genieten hoor!
    Liefs uit Steen, van Evert en Ilonka