Thousand Islands - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Kim Eeman - WaarBenJij.nu Thousand Islands - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Kim Eeman - WaarBenJij.nu

Thousand Islands

Blijf op de hoogte en volg Kim

24 Oktober 2014 | Indonesië, Batavia

Daar ben ik weer! De eerste “maand” zit er op en oktober zijn we goed begonnen op thousand islands. Still enjoying my time here!
Maar ik zou beginnen met waar ik eigenlijk hier voor ben en dat is natuurlijk voor school. Deze week zijn we alweer voor de vierde week bezig hier en het wordt steeds interessanter. In het begin had ik zelf zoiets van dat we eigenlijk alles al hadden gehad en het ook een stuk lager niveau is dan wat we gewend zijn. We hebben maar 3 lessen per week; dinsdag beginnen we met Fashion Trend Forecasting, op zich wel een leuk vak maar we hebben les in een omgebouwde parkeergarage en de lerares is ook niet echt je van het.. Daarna hebben we Fashion Marketing, dit lijkt redelijk op wat we op Saxion hebben gehad maar het is een goede leraar en je leert veel van de presentaties wat we bijna elke week moeten doen. Woensdag hebben we ’s ochtends om half 8 al les en daarna weekend. We hebben dan Color Theory, een super chill vak voor half 8 sochtends! Het grootste deel van deze lessen is praktijk waarbij we moeten verven en dus lekker rustig aan kunnen doen.

Ook zijn Liselotte, Merle, Yva en ik nog naar de MFW(Men’s Fashion Week) van Jakarta geweest, dit liep allemaal heel raar.. We kwamen daar en hoefden niks te betalen maar alleen onze naam op te schrijven en konden de hele avond gratis drinken, elke modeshow bij wonen en ook nog gratis hapjes! Zal wel komen omdat we blank zijn haha. Na dat we wat gegeten hadden zijn we richting de anderen gegaan. Die zaten bij een tentje beerpong te spelen, vanuit daar zijn we met z’n allen gaan stappen.

Afgelopen weken twee tripjes naar Bogor gemaakt! Bogor heeft nog veel Nederlandse invloeden van vroeger overgehouden en staat ook wel bekend als Kota Hujan, de regenstad. Met de trein van Jakarta naar Bogor, kostte echt helemaal niks (lees: €0,85) terwijl het nog wel zeker een reis van 2 uur heen en terug was. We zijn naar de Botanische tuinen geweest, veel groen. Hadden ons er iets meer van voorgesteld, maar was gewoon een lekker dagje weg uit de drukte van Jakarta! Ook zijn we nog een weekend geweest met z’n 6en in een villa waar je U tegen zegt, wat mooi!! We hadden een driver geregeld die ons van de campus naar de villa bracht, wat op zich nog een hele opgave was om het te vinden. Maar toen we er aan kwamen, wauw!! Een geweldig mooi aangelegde villa met binnenplaats, grote slaapkamers, 3 badkamers, zwembad, dakterras etc. etc. Hier over vertel ik straks nog wel wat meer.

Onder tussen nog een bezoekje gebracht aan de immigration office waar nog steeds onze paspoorten liggen. We moeten namelijk onze TELEX, KITAS en MERP nog betalen.. Dit alles voor dat we met de KITAS worden gezien als ‘local’ en heel veel dingen goedkoper zijn voor local’s ipv toeristen. De MERP, is voor dat we buiten Indonesië kunnen reizen. Dus wellicht zit er voor ons nog een tripje naar Signapore of iets in!!

Het eerste weekend van oktober zijn we naar the Thousand Islands geweest. Met zo’n 60 studenten van Binus, allemaal geregeld door een stel Buddy’s. Op vrijdag ochtend moesten we om kwart voor 5 in de lobby zijn en zouden dan rond 5 uur vertrekken. Maarja het is vroeg en die indo’s zitten sowieso niet zo erg op de tijd, dus voor dat we weg waren was het ook al weer half 6. Ze hadden 3 bussen geregeld waarmee we naar de haven werden gereden, dit waren van die lokale bussen met veel lawaai en zonder deuren haha. Maar goed.. eenmaal onderweg kwam de vis geur van de haven je al tegemoet, wat een vieze lucht!! Bij de haven moesten we natuurlijk weer een tijdje wachten tot we op de boot konden richting ons eiland. Met onze backpack’s tussen de krotjes door liepen we richting de boot. Het was een houten boot wat er op zich best leuk uitzag om een halfuurtje op te zitten.. maar wij moesten met z’n allen + nog zo’n 30 andere mensen 4uur op de boot zitten. Helemaal chill is dat ze hier niet echt fan zijn van stoelen of banken, dus iedereen zat lekker tegen elkaar aan op de grond in die hitte. Gelukkig hadden Yva en ik een plekje voorop de boot gevonden, lekker buiten in de zon! Eenmaal onderweg werd het water steeds blauwer, steeds fellere zon en kwamen we langs de mooiste eilandjes. Na een lange tijd op de boot kwamen we aan op het eiland waar de huisjes stonden. Wanneer we binnen kwamen stond het eten al klaar en waren de kamers al snel verdeeld. In eerst instantie waren wij het enigste huis met een normale douche, maar deze bleek later geeneens te werken dus moesten wij net zoals de anderen ons ‘douchen’ met een klein emmertje steeds water over onszelf heen te gooien.. Wel waren we het enigste huis met een normaal toilet en ook nog een traditioneel toilet. Ongeveer een uur nadat we aankwamen op het eiland hadden we afgesproken om met 3 boten een island hopping te gaan doen. Dit was echt geweldig, vooral om na drie weken eindelijk in de zee te kunnen zwemmen! De volgende dag nog wezen snorkelen en daarna weer heerlijk op een van de mooie eilandjes gechillt. ’S avonds hadden we een bbq bij het strand en daarna nog met een paar wat gedronken.

Natuurlijk was het ook weer tijd om naar huis te gaan want school stond weer op de planning voor deze week. Na een lange reis op de boot en met de bus konden we eindelijk weer normaal douchen en in ons eigen bedje slapen!

(Fotos komen nog)

• 24 Oktober 2014 - 15:50

Wilma Van Der Mark:

He sorry, lees ik nu je ervaringen van school. Was ik te snel met mijn 'oordeel' in het volgende reisverslag van je! Kus